IDYJOTKA! - TAK MÓJ DZIADEK MAWIAŁ. NA MNIE TEŻ. Z SILNIE ZAAKCENTOWANYM "JO". MIAŁ SPORO RACJI

19 lip 2012

Refleksyjnie

Sytuacja typowa:

Mamy zamiar obejrzeć film.

Ja widziałam go już 5 lat temu, ale nie pamiętam z niego kompletnie nic poza tym, że pozostawił po sobie miłe wrażenie, więc chętnie obejrzę ponownie.
NMSIE widzi go po raz pierwszy i już czytając listę nazwisk na początku napala się na to, co zobaczy.

Po filmie.
Mnie pozostaje miłe wrażenie.

NMSIE:
a. Jeszcze raz bada listę aktorów, z uwzględnieniem postaci, które szczególnie mu się spodobały.
b. Znajduje w internecie wszystkie filmy, w których grali ci aktorzy. Przypomina sobie, które z nich widział, inne postanawia obejrzeć.
c. Sprawdza, w którym roku toczy się akcja filmu.
d. Szuka na YouTube muzyki z filmu.
e. Czyta informacje o autorze powieści, na podstawie której film powstał.
f. Czyta powieść. Jeśli jest więcej tłumaczeń, zagląda do wszystkich.
g. Czyta powieść w oryginale i punktuje błędy tłumaczy.
h. Jeśli powieść mu się spodoba, szuka innych utworów tego samego autora. Oraz filmów. Na ich. Podstawie.

Za pięć lat ja jeszcze raz z przyjemnością obejrzę ten sam film, gdyż oczywiście nic już z niego nie będę pamiętała, prócz faktu, ze pozostawia miłe wrażenie.
NMSIE będzie pamiętał, który utwór Beethovena grała bohaterka.
I również obejrzy film z przyjemnością.
A co.